22 Mei 2012

Cara Melangsingkan Badan Dengan Buah Korma


 
Setelah bosen nonoton TV ahirnya saya iseng2 buka acara radio, secara kebetulan saat itu ada siaran tentang tip-tip sehat maupun langsing.Jadi waktu itu saya tau ternyata buah korma juga bisa bikin langing lo,,,,
Selain itu, masih ada khasiat lain dari buah korma. Tambahan pula, inilah makanan para nabi yang terbukti berkhasiat pada tubuh badan kita. Antara khasiatnya menguatkan sistem imun kita dan memberi sumber tenaga yang mudah diserap oleh tubuh kita.
Saya juga sudah baca buku Ahmad Salim Baduwailan. Buku ini diterjemahkan oleh Muhammad Uria bertajuk Berubat Dengan Buah Tamar. Bila dibaca, perghhh. Banyak betul khasiat buah kurma yang tidak diketahui. Patutlah Rasulullah s.a.w. berpesan “Rumah yang tiada kurma, penghuninya sentiasa lapar”. Ini sebenarnya satu galakkan dari Rasulullah s.a.w. yang mengetahui betapa besar khasiat buah kurma ini.

Ok. kembali pada judul artikel kita kali ini iaitu cara melangsingkan badan dengan buah kurma. Moga aja para sobat pembaca yang kebetulan mampir di blog ini suka dengan tips ini.. Caranya, jadikan buah kurma sebagai hidangan makan malam anda. Jadi pada makan malam cukup engan buah korma aja. Cubalah buat dalam sebulan. InsyaAllah berat badan anda akan menurun dan lebih ideal
Seperti yang kita tau pada waktu malam adalah waktu istirahat. Jika tidak, makanan yang dimakan hanya akan menjadi lemak dan memberi tekanan pada organ tubuh kita. So amalan memakan kurma pada waktu malam memberi kenyamanan pada organ di dalam tubuh kita. Seterusnya memberi kesihatan organ dan tubuh menjadi lebih baik. Tambahan lagi kurma memberi tenaga yang cepat pada tubuh kita. 

Selamat mencoba dan semoga berguna,,,,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

STATUS FB TERBAU 2015